Фасилітативна роль учителя фізики та математики при формуванні ключових компетентностей здобувачів освіти

Нові завдання сучасної освіти вимагають від учителя виконання багатьох різних ролей. Тому педагог повинен перебудувати свій внутрішній світ для сприйняття нових підходів до навчання та розвитку школярів. Він повинен проводити трансформацію набутих ним знань та вмінь на учня за новими принципами, формами та методами. Для цього існує безліч педагогічних інновацій - процес поширення, створення нових засобів навчання (нововведень), які використовуються учителем для розв’язання тих педагогічних проблем, які до цього часу розв’язувались по-іншому. Сьогодні учитель-це фасилітатор освітнього процесу, який здатен допомогти учням досягнути очікуваних результатів навчання. Він координує групову роботу учнів, пропонує учням процес засвоєння ними знань, є експертом у засвоєнні і пошуку достовірної інформації, сприяє висловлюванню думок, різних точок зору у групі, розвиває індивідуальність здобувача освіти та забезпечує свободу вибору ним шляхів пізнання. Таким чином, фасилітативна роль учителя сьогодні є важливим чинником у формуванні компетентної особистості школяра.

З метою вдосконалення професійної компетентності та методичної грамотності педагогів 28 листопада 2019 року на базі Жалинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів було проведено засідання семінару-практикуму учителів фізики та математики з теми «Розвиток дослідницьких навичок учнів на уроках фізики та математики через впровадження компетентнісного навчання та педагогіки партнерства». У теоретичній частині керівником Ігорем Волинцем було проведено педагогічний коучинг з теми «Нові професійні ролі і завдання сучасного вчителя в контексті Концепції НУШ». Він зосередив увагу колег на нових професійних ролях учителя, а саме на ролі учителя- фасилітатора, тьютора, модератора, коуча в умовах інноваційного розвитку освіти. Ігор Михайлович також презентував учасникам теоретичні основи дослідницького методу навчання. Жанна Вашай, учитель Костопільської загальноосвітньої школи №3 І-ІІІ ступенів, ознайомила учасників засідання із формуванням дослідницьких умінь учнів через використанням методу «Кроссенс» на уроках фізики та математики. Людмила Мельничук, учитель Пеньківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Пісківської сільської ради із власного досвіду акцентувала увагу колег на дослідницькій діяльності учнів на уроках як засобі реалізації наскрізних змістових ліній навчальних предметів.

У практичній частині учасники засідання відвідали показовий урок фізики у 7 класі у вчителя Анатолія Волинця з реалізації методу проектів як одної з форм організації дослідницької діяльності на уроках фізики. Учителем було на високому методичному рівні організовано підсумковий урок із захисту учнівських проектів. Вдало і вміло учні презентували свої індивідуальні, групові (колективні) та парні навчальні проекти. Творчий і міжпредметний характер даних навчальних про­ектів зумовили їх багатогранність. Вони відрізнялися один від одного тривалістю їх проведення та кількістю учасників, які брали участь у їх дослідженні. У кінці уроку колектив учнів ще презентував педагогам короткотривалий проект з фізики з гумористичним акцентом. Надзвичайно вразили усіх учасників теми навчальних проектів, досить змістовні, чіткі та лаконічні доповіді усіх учасників, їхні власні презентації. Фасилітативна роль учителя фізики на такому уроці була дуже дієвою та потрібною для того, щоб правильно скерувати процес дослідження учнів та вона заслуговує на високу похвалу. Ця роль допомогла учителю Анатолію Волинцю розкрити індивідуальність кожного семикласника та забезпечила свободу вибору школярами шляхів дослідження та досягнути очікуваних результатів. Учасники засідання мали змогу пересвідчитися у чіткій мотивації учнів до вивчення фізики та зацікавленістю їх даним предметом, реалізації міжпредметних зв’язків на уроках, що сприяє якісному освітньому процесу та формуванню ключових компетентностей. Вони вкотре переконалися у тому, що найдієвішим методом пізнання фізичних явищ є дослідження. У ході практичної частини засідання Вікторією Савчук, методистом Костопільського районного методичного кабінету, було акцентовано увагу учасників засідання на SWOT- аналізі та проведено роботу у групах, де педагоги зробили SWOT- аналіз впровадження дослідницького методу навчання.

У підсумку засідання семінару-практикуму Мирослава Бондарчук, методист Костопільського районного методичного кабінету, наголосила, що педагогіка партнерства є одним із факторів ефективної взаємодії учасників освітнього процесу. Адже сьогодні в умовах модернізації української освіти особлива увага приділяється демократизації відносин учителя і учня, що відображається у нових підходах до навчання, а саме у створенні сприятливої атмосфери співробітництва та інтенсифікації активних методів навчання, які дають широкі можливості для розвитку творчої особистості здобувача освіти, розвитку його ініціативи та активізації навчально-пізнавальної діяльності.

/Files/images/semnari/fzika_ta_matematika/281119/IMG_20191128_115725.jpg

/Files/images/semnari/fzika_ta_matematika/281119/IMG_20191128_114352.jpg

/Files/images/semnari/fzika_ta_matematika/281119/IMG_20191128_111902.jpg

/Files/images/semnari/fzika_ta_matematika/281119/IMG_20191128_121352.jpg

/Files/images/semnari/fzika_ta_matematika/281119/IMG_20191128_125412.jpg

/Files/images/semnari/fzika_ta_matematika/281119/IMG_20191128_130027.jpg

/Files/images/semnari/fzika_ta_matematika/281119/IMG_20191128_132045.jpg

/Files/images/semnari/fzika_ta_matematika/281119/IMG_20191128_130620.jpg

/Files/images/semnari/fzika_ta_matematika/281119/IMG-86d4aa4a5be4d5c87b67171d309e228c-V.jpg

/Files/images/semnari/fzika_ta_matematika/281119/IMG_20191128_133003 (1).jpg

Кiлькiсть переглядiв: 219

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.