Від «школи знань» до «школи компетентностей»

Ми живемо у вік технологій, інновацій і змін, і людині потрібно постійно приймати рішення, аналізуючи величезні потоки інформації. При цьому надважливим є вміння легко та ефективно взаємодіяти з іншими, розуміння важливості навчання протягом усього життя: ми хочемо перейти від «школи знань», де було важливо, який багаж знань дитина здобуде за партою, до «школи компетентностей».

6 лютого 2020 року на базі Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 проведено засідання семінару-практикуму вчителів математики, мета якого поширення досвіду роботи щодо впровадження технології компетентнісного навчання, ознайомлення з глобальним дослідженням освіти PISA та проблемою розвитку педагогічної компетенції при навчанні математики в умовах реформування освітньої галузі.

Наукові та методологічні основи компетентнісного підходу до освітнього процесу, структура уроку математики в контексті компетентнісного підходу, шляхи та форми роботи при формуванні ключових компетентностей в умовах сучасної освітньої реформи окреслили Івлєва В.Г., учитель Костопільської ЗОШ №3 І-ІІІ ступенів, та Беркета Г.В., учитель Малостидинської ЗОШ І-ІІІ ст.

Учасники заходу ознайомилися з інформаційними матеріалами міжнародного порівняльного дослідження якості освіти PISA-2018 (Programme for International Student Assessment – програма міжнародного оцінювання учнів), вперше участь у якому брали українські школярі, опрацьовано завдання з математики, що пропонувалися для країн-учасниць у 2018 році.

Своїм досвідом та напрацюваннями охоче поділились Лук’яненко Б.А., вчитель Костопільської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, та Морикінь В.В., вчитель Костопільської загальноосвітньої школи-комплексу І-ІІІ ступенів №6, продемонструвавши різноманітність прийомів, методів, технологій та форм роботи щодо впровадження компетентнісного підходу на уроках математики: «Асоціативний ряд», «ситуація успіху», «Маю свою думку», «Кубування», «Хмара тегів або слів», кубик Блума, «Оріганометрія», сторітеллінг (на прикладі екскурсії фрескою Рафаеля «Афінська школа»), майндмеппінг, «Навчальний дайвінг», «Мапа тіла», «Океан успіху» та залучили учасників заходу до активної участі у вирішенні поставлених задач та питань, а головне перенесли у віртуа

Логічним завершенням семінару-практикуму стала мотиваційна вправа «Палітра емоцій сучасного педагога», яку вміло провела Примак-Моргус О.В., практичний психолог Костопільської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2.

/Files/images/savchuk/lyutiy_2020/20200206_112626.jpg

/Files/images/savchuk/lyutiy_2020/20200206_110511.jpg

/Files/images/savchuk/lyutiy_2020/20200206_110853.jpg

/Files/images/savchuk/lyutiy_2020/20200206_112331.jpg

/Files/images/savchuk/lyutiy_2020/20200206_120209.jpg

/Files/images/savchuk/lyutiy_2020/20200206_124858.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 262

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.