Сучасна зброя вчителя – активні методи навчання

У цифрову епоху сучасні школярі мають безліч можливостей для розвитку та навчання. За допомогою різноманітних новітніх технологій учні можуть політати в космосі, спостерігати за рухом планет та фізичними явищами, поринути в історичне минуле відомих фізиків та провести фізичні досліди як справжні науковці. У свою чергу, батьки та вчителі мають докласти максимум зусиль, щоб прищепити дитині любов до навчання та знання предмета. Інноваційні підходи в освіті дозволяють учителю розширити кругозір школярів, навчати їх цікаво та бути компетентним в напрямку активного впровадження в освітній процес ІКТ технологій на користь розвитку й навчанню. Озброївшись різноманітними прийомами активізації пізнавальної діяльності на уроці, учитель добивається того, що пізнавальна активність учнів підвищується. Цьому сприяє широке використання активних методів навчання, які спонукають учнів до розумової і практичної діяльності з самого початку процесу навчання, розвивають такі важливі інтелектуальні якості школяра, що забезпечують надалі його активність в постійному оволодінні знаннями і застосуванні їх на практиці. Активні методи навчання можуть бути використані на різних етапах освітнього процесу: при первинному оволодінні знаннями, при закріпленні і вдосконаленні знань, при формуванні умінь і навичок учнів. В процесі активного навчання розвивається пізнавальна самостійність школярів, а саме їх прагнення і уміння самостійно мислити, здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, знаходити свій підхід до вирішення задачі, бажання не тільки зрозуміти вивчений матеріал з предмету, а й способи здобування цих знань, критичний підхід до думок інших, незалежність власних думок. Пізнавальна активність і пізнавальна самостійність — якості, що характеризують інтелектуальні здібності школярів до здобуття знань. Мобільні технології настільки міцно увійшли у наше життя, що сучасні школярі і, навіть, дошкільнята на рівні власних потреб з легкістю освоюють роботу з мобільним телефоном, комп’ютером та планшетом. Кожен учень сьогодні має, користується у повсякденному житті і готовий використовувати свій мобільний телефон у навчанні, навіть якщо і вчитель досі не налаштувався на нові технічні засоби навчання. Елементарний доступ до Інтернету на уроці за допомогою мобільного телефону з використанням різноманітних мобільних додатків вже дає можливість учителю сьогодні змінити організацію освітнього процесу, включити учнів до активного навчання та самостійного здобуття знань, формувати їх інформаційно-цифрову компетентність. З метою вдосконалення методичної грамотності педагогів у формуванні інформаційно-цифрової компетентності учнів на уроках фізики та астрономії 20 лютого 2020 року на базі Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 проведено засідання семінару-практикуму учителів фізики з методики та практики проведення фізичного експерименту (керівник Сачук О.І.). з теми «Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів на уроках фізики засобами активного навчання». Розпочала засідання методист Костопільського РМК Мирослава Бондарчук, яка наголосила на важливості впровадження ІКТ технологій в освітньому процесі з фізики, що спонукає учнів до активного навчання та розвиває їхню самостійність у здобутті знань, що дозволяє їм бути компетентними та легко зорієнтуватися у сучасному суспільстві, адаптуватися до умов сьогодення. Вона детально ознайомила педагогів із безкоштовним сервісом LearningApps.org, який дозволяє створювати інтерактивні вправи з фізики та астрономії або використовувати вже готові, як у роботі з інтерактивною дошкою так і для виконання індивідуальних вправ учнями. У теоретичній частині засідання учитель Малостидинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Марія Корусь ознайомила учасників із власними напрацьованими ідеями щодо розвитку пізнавальної активності школярів на уроках фізики засобами активного навчання. Із власним досвідом роботи щодо формування інформаційно-цифрової компетентності учнів при розв’язуванні експериментальних задач з фізики поділилася з колегами керівник засідання Ольга Сачук, учитель Великомидської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. У «Колі ідей» Наталія Токар, учитель Костопільської загальноосвітньої школи-комплексу І-ІІІ ступенів №6 зосередила увагу колег на апробованих методах навчання з розвитку навичок самостійної роботи учнів з фізики в мережі Інтернет. Вона також акцентувала увагу педагогів на алгоритмі підготовки учнів до проектної діяльності, надала свої рекомендації щодо вибору тем учнівських проектів та організації захисту проектів з фізики. У практичній частині учитель Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Оксана Сенета провела для учасників засідання цікавий та змістовний майстер-клас з теми «Впровадження технології доповненої реальності на уроках фізики з використанням учнівських смартфонів». Учасники засідання були об’єднані групи. Кожна група отримала завдання. На смартфони педагогів були встановлені відповідні мобільні додатки, що дозволило їм деякий час увійти у ролі учнів і вдосконалити свої вміння з використання технології віртуальної та доповненої реальності під час проведення демонстраційного експерименту, розв’язування задач, вивчення історичних фактів, спостереження фізичних явищ. Кожен учасник відчув себе віртуальним мандрівником та отримав масу вражень від використання мобільних додатків «Electriciti.AR.» та «DaVinci Machine.AR.». Продовжила цю цікаву «віртуальну мандрівку» і Людмила Козачок, учитель Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2, яка провела предметний практикум для колег із використання різноманітних мобільних додатків на уроках фізики та астрономії, продемонструвала їх можливості. Вона зосередила також увагу колег на освітньому онлайн-порталі для педагогів «На Урок», де у вільному доступі для використання у роботі багато цікав інформації. Віта Крук, учитель Яполотьської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, провела віртуальний огляд веб - сайтів, рекомендованих МОН України, для використання на уроках фізики та астрономії. У різному методист Костопільського РМК Мирослава Бондарчук підвела підсумки засідання та наголосила на активізації школярів району щодо участі у Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня-2020», який відбудеться 8 квітня 2020 року та зосередила увагу учасників засідання на безкоштовних онлайн-курсах для підвищення кваліфікації педагогів. Керівником засідання Ольгою Сачук було надано рекомендації до даного засідання та літературу для опрацювання.

/Files/images/bondarchuk/20_02_2020/IMG_20200220_114744.jpg

/Files/images/bondarchuk/20_02_2020/IMG_20200220_110323.jpg

/Files/images/bondarchuk/20_02_2020/IMG_20200220_101402.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 290

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.