Дистанційне навчання в закладах загальної середньої освіти: досвід та перспективи

Якою має бути сьогодні роль вчителя у забезпеченні якості освіти? У чому полягають нові підходи до організації дистанційного навчання? Якою має бути комунікація в цифрову епоху? Як змінити формат роботи педагога в нових реаліях? Саме такі питання стали на часі перед учителями-україністами. Проведення он-лайн методичного об’єднання дало можливість поділитися досвідом із порушених проблем.

/Files/images/sharapa/25052020/IMG-c96c2a47e0295efd06254615e72a98a9-V.jpg

Перший тиждень, коли учні опинилися в ситуації, що їм потрібно було самим самоорганізуватися, минув у творчому пошуку та апробації нових освітніх ресурсів для педагогів. Пішли в хід різні інструменти. Здобувачі освіти та вчителі мали технічні можливості для організації дистанційного навчання за допомогою мережі Інтернет,телефонних мобільних додатків, електронних пошт. Обидві сторони використовували шкільні сайти, платформи та програми для онлайн-уроків, онлайн-тестувань,тренажерів, інтерактивних завдань, виконання творчих завдань: створення фанфіків, буктрейлерів, самостійного аналізу та прочитання художніх творів, декламування уривків напам’ять по скайпу та використання відеозйомки, голосових повідомлень. Словесники спробували проводити дистанційне навчання шляхом поєднання: онлайн-занять через Zoom, Skype, Instagram; заздалегідь записаних відеоуроків від учителя; завдань для самостійної роботи з подальшою перевіркою; безкоштовних вебсервісів та платформ, зокрема Google Classroom, Moodle, Microsoft Teams; перегляду телеуроків проєкту «Всеукраїнська школа онлайн» на українських телеканалах чиYouTube-каналі МОН.

Якщо підбивати підсумки проведення дистанційного навчання, то вони є досить неоднозначними, є багато плюсів і мінусів, це залежить від кожного учителя, наскільки є гнучким інтернет-ресурс, наскільки ним уміють користуватися. Педагоги зробили висновки, що умовах дистанційного навчання різко зростає питома вага самостійної роботи учнів, що призводить до їх швидкої втомлюваності й, відповідно, погіршення результатів навчання. Завдання вчителя – полегшити опрацювання матеріалу шляхом порад, акцентувати увагу на головному, надавати перевагу усним видам роботи і – головне –зменшити обсяг такількість завдань.

І на завершення навчання, ми зрозуміли, як важливо опановувати нові ресурси для вибудови індивідуальної траєкторії професійного зростання педагога, збагатилися досвідом із питань традиційних та інноваційних форм проведення компетентнісного уроку на засадах сталого партнерства, особистісно орієнтованого підходу, мережевої взаємодії(матеріали підготували Шарапа В.К., Онопрійчук Л.Ф., Семигута О.О., Вертелецька Л.В., Мосійчук Т.П., Чайка Л.В.), однак збагнули наступне: ніщо не замінить живого спілкування й роботи в реальному часі.

Кiлькiсть переглядiв: 349

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.